OBCHODNÉ PODMIENKY

NATIMA-bez-sloganu-(fialové)

Všeobecné obchodné podmienky

I. Základné ustanovenia

1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sa riadia príslušnými ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“), zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na diaľku, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

Natios Health, s.r.o.

IČO: 28582292

DIČ: CZ28582292

so sídlom: Trocnovská 1088/2a, Přívoz, 702 00 Ostrava, Česká republika

e-mail: obchod@natima.sk

telefón: +421 220 924 333

www.natima.sk

(ďalej len „predávajúci“)

2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho a fyzickej osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, alebo v rámci svojej podnikateľskej činnosti (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke dostupnej na internetovej adrese www.natima.sk (ďalej len „internetový obchod“).

3. Ak kupujúci uzatvára kúpnu zmluvu v rámci svojej podnikateľskej činnosti, berie na vedomie, že tovar ponúkaný predávajúcim je určený výhradne pre konečných spotrebiteľov, a nie na jeho ďalší predaj tretím osobám. Kupujúci sa zaväzuje, že zakúpený tovar nebude využívať na obchodné, najmä propagačné účely alebo na jeho ďalšiu distribúciu. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku kupujúceho alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak vznikne dôvodné podozrenie, že kupujúci nakupuje alebo nakupoval tovar za účelom jeho ďalšieho predaja tretím osobám.

4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.

5. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

II. Informácie o tovare a cenách

1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností, sú uvedené pri každom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty, všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov na vrátenie tovaru, pokiaľ tento tovar zo svojej podstaty nemôže byť vrátený obvyklou poštovou cestou. Ceny tovaru ostávajú v platnosti po dobu, počas ktorej sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dojednanie kúpnej zmluvy za individuálne dojednaných podmienok.

2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru.

3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platia len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.

4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nie je možné navzájom kombinovať, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne inak.

III. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy

1. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.

2. Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:

  • prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
  • vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.

3. Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.

4. Pred odoslaním objednávky má kupujúci možnosť kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Objednať s povinnosťou platby“. Údaje uvedené v objednávke sa považujú za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami.

5. Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky a jej rekapituláciu vrátane doručovacích a osobných údajov kupujúceho na e-mailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní uviedol. Toto potvrdenie sa považuje za uzavretie kúpnej zmluvy. Prílohou potvrdenia sú aktuálne obchodné podmienky predávajúceho. Kúpna zmluva je uzavretá potvrdením objednávky predávajúcim na e-mailovú adresu kupujúceho.

6. V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu zmenenú ponuku. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach.

7. Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, kým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo e-mail predávajúceho uvedené v týchto obchodných podmienkach.

8. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode alebo počas objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto zjavne chybnú cenu. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho o chybe a zašle mu na jeho e-mailovú adresu zmenenú ponuku. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením o prijatí kupujúcim na e-mailovú adresu predávajúceho.

9. Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený. Tie vám zasielame vždy, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 7 ods. 3 zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o niektorých službách informačnej spoločnosti“) neodmietnete ich zasielanie. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorým je zisťovanie vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie spätnej väzby a analýzy nášho trhového postavenia využívame spracovateľa, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk; tomu môžeme na tento účel odovzdať informácie o zakúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Voči zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

10. Na základe zákona o niektorých službách informačnej spoločnosti vám môžeme ako nášmu zákazníkovi zasielať marketingové oznámenia týkajúce sa našich služieb alebo informácií o našej spoločnosti. Súčasťou toho môžu byť aj e-mailové dotazníky spokojnosti s nákupom u nás, na ktorých rozosielanie využívame službu Hodnotenie na iných porovnávacích portáloch, ktorým môžeme odovzdať váš e-mail a informácie o konkrétnom nákupe. Voči zasielaniu takýchto e-mailových dotazníkov môžete kedykoľvek vyjadriť námietku buď priamo v nákupnom košíku alebo kliknutím na odkaz v doručenom e-maile s dotazníkom.

IV. Zákaznícky účet

1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci uskutočňovať objednávky tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar aj bez registrácie.

2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivé údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sa považujú za správne.

3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť o informáciách nevyhnutných na prístup do jeho zákazníckeho účtu.

4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

5. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, ak kupujúci svoj užívateľský účet nevyužíva nepretržite po dobu dvanásť (12) mesiacov, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy a týchto obchodných podmienok. Uvedené platí aj pre prípady porušenia zákazu ďalšieho predaja tovaru podľa článku I. ods. 3 obchodných podmienok.

6. Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho alebo nevyhnutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.

V. Platobné podmienky a dodanie tovaru

1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť týmito spôsobmi:

  • bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho č. 6001232329/0800, vedený v Česká spořitelna, a.s.,
  • bezhotovostne platobnou kartou,
  • bezhotovostne prevodom na účet predávajúceho prostredníctvom platobnej brány,
  • dobierkou v hotovosti alebo platobnou kartou pri prevzatí tovaru,
  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere v prevádzke predávajúceho,
  • v hotovosti alebo platobnou kartou pri osobnom odbere vo výdajni Zásilkovna (Z-point).

2. Spolu s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Pokiaľ ďalej nie je vyslovene uvedené inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.

3. V prípade platby v hotovosti je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 7 dní od uzavretia kúpnej zmluvy.

4. V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb.

5. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej sumy na bankový účet predávajúceho.

6. Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu ani inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru sa nepovažuje za zálohu.

7. Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad sa odošle na e-mailovú adresu kupujúceho.

8. Tovar je kupujúcemu dodaný:

  • na adresu určenú kupujúcim v objednávke,
  • prostredníctvom výdajne zásielok na adresu výdajne, ktorú kupujúci určil,
  • osobným odberom v prevádzke predávajúceho.

9. Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru.

10. Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim. V prípade, ak je spôsob dopravy dojednaný na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, nesie kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy. Riziko škody na tovare prechádza v takýchto prípadoch na kupujúceho okamihom jeho odovzdania dopravcovi.

11. Predávajúci dodá kupujúcemu zakúpený tovar bez zbytočného odkladu po uzavretí kúpnej zmluvy, najneskôr však do tridsiatich dní.

12. Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bol uvedený v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

13. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

14. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie alebo stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, keď mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil.

VI. Odstúpenie od zmluvy

1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

2. Lehota na odstúpenie od zmluvy je 14 dní:

  • odo dňa prevzatia tovaru,
  • odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy niekoľko druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí,
  • odo dňa prevzatia prvej dodávky tovaru, ak je predmetom zmluvy pravidelná opakovaná dodávka tovaru.

3. Kupujúci nemôže okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy:

  • o poskytovaní služieb, ak sa s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom začalo s plnením pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,
  • o dodávke tovaru alebo služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu nezávisle od vôle predávajúceho a ku ktorému môže dôjsť počas lehoty na odstúpenie od zmluvy,
  • o dodaní tovaru, ktorý bol upravený podľa želania kupujúceho alebo pre jeho osobu,
  • o dodaní tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
  • o dodaní tovaru v uzavretom obale, ktorý kupujúci z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,
  • o dodaní zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal,
  • o dodaní novín, periodík alebo časopisov,
  • o dodaní digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy a predávajúci pred uzavretím zmluvy oznámil kupujúcemu, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,
  • v ďalších prípadoch ustanovených všeobecne záväznými právnymi predpismi.

4. Na dodržanie lehoty na odstúpenie od zmluvy musí kupujúci odoslať vyhlásenie o odstúpení od zmluvy v lehote na odstúpenie od zmluvy.

5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na e-mailovú alebo korešpondenčnú adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu prijatie formulára. FORMULÁR JE NA STIAHNUTIE NA ODKAZE UVEDENOM NIŽŠIE. Predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu prijatie formulára.

6. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v prípade, ak tovar nie je možné vrátiť pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.

7. Ak kupujúci odstúpi od zmluvy, predávajúci mu bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, vráti všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom, akým ich od kupujúceho prijal. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom iba vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.

8. Pokiaľ kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.

9. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.

10. Tovar musí kupujúci vrátiť predávajúcemu nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a, ak je to možné, v pôvodnom obale. Predávajúci je oprávnený uplatniť si nárok na náhradu škody na tovare jednostranným započítaním voči nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.

11. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru prerušil výrobu alebo dovoz tovaru. Predávajúci bezodkladne informuje kupujúceho prostredníctvom e-mailovej adresy uvedenej v objednávke a do 14 dní od oznámenia o odstúpení od kúpnej zmluvy mu vráti všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal na základe zmluvy, a to rovnakým spôsobom, prípadne spôsobom určeným kupujúcim.

12. V prípade, že kupujúci dostane od predávajúceho spolu so zakúpeným tovarom darček k nákupu a kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy podľa tohto článku obchodných podmienok, je povinný vrátiť predávajúcemu aj získaný darček. Uzavretie darovacej zmluvy sa na tieto účely dojednáva s rozväzovacou podmienkou.

VII. Práva z vadného plnenia

1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:

  • má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba takáto dohoda, má vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru,
  • sa tovar hodí na účel, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
  • zodpovedá tovar kvalitou alebo vyhotovením dohodnutému vzorku alebo predlohe, ak bola kvalita alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutého vzorku alebo predlohy,
  • je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti, a
  • tovar vyhovuje požiadavkám platných právnych predpisov.

2. Ak sa vada prejaví počas jedného roka od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ak to nevyplýva z povahy veci. Kupujúci je oprávnený vytknúť vadu, ktorá sa na tovare prejaví v lehote dvoch rokov od prevzatia. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na tovar predávaný za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebovanie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebovania, ktorú mal tovar pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.

3. Pri tovare, ktorý je označený ako použitý, kupujúci berie na vedomie, že tento tovar už bol používaný a nejde teda o nový tovar. V tejto súvislosti kupujúci súhlasí s tým, že zákonná lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia sa skracuje na jeden rok.

4. V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:

  • výmenu za nový tovar,
  • opravu tovaru,
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny,
  • odstúpiť od zmluvy.

5. Kupujúci má právo požadovať primeranú zľavu alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak:

  • predávajúci odmietne vadu odstrániť, alebo ju neodstránil v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka,
  • sa vada prejaví opakovane,
  • ide o podstatné porušenie zmluvy, alebo
  • je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zrejmé, že vada nebude odstránená v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.

6. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci uplatnil právo, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

7. Kupujúci je povinný preukázať, že mu prináleží právo uplatniť reklamáciu, najmä doložením dátumu kúpy, či už predložením dokladu o kúpe, potvrdením o povinnostiach predávajúceho z vadného plnenia, záručným listom, resp. iným hodnoverným spôsobom. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť reklamáciu na vadu, ktorá bola vytýkaná už v minulosti, ak bola na ňu poskytnutá primeraná zľava z kúpnej ceny.

8. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitejších prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas primeraný podľa druhu tovaru alebo služby potrebný na odborné posúdenie vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, keď do predávajúceho dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z vadného plnenia).

9. Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie.

10. Právo z vadného plnenia kupujúcemu neprináleží, ak kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.

11. V prípade opodstatnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci voči predávajúcemu uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.

12. Voľba spôsobu reklamácie patrí kupujúcemu.

13. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“).

14. Pre úplnosť sa stanovuje, že vyššie uvedené práva a spôsob ich uplatnenia sa vzťahujú len na prípady, keď kupujúci uzatvára kúpnu zmluvu s predávajúcim mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ. Práva z vadného plnenia kupujúcich uzatvárajúcich kúpnu zmluvu ako podnikatelia sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka.

VIII. Doručovanie

1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.

2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na e-mailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.

IX. Mimosúdne riešenie sporov

1. Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava 27, internetová adresa: https://www.soi.sk. Platformu na riešenie sporov online, ktorá sa nachádza na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr, je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.

2. Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A, 827 15 Bratislava, internetová adresa: http://www.europskyspotrebitel.sk, je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 z 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov online.

3. Predávajúci je oprávnený predávať tovar na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný okresný úrad, odbor živnostenského podnikania. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva v zákonom stanovenom rozsahu dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa.

X. Záverečné ustanovenia

1. Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Ak vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Slovenskej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce z všeobecne záväzných právnych predpisov.

2. Predávajúci nie je vo vzťahu ku kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 3 ods. 1 písm. n) zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.

3. Všetky práva k webovým stránkam predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia stránky, fotografií, filmov, grafík, ochranných známok, log a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať webové stránky alebo ich časť bez súhlasu predávajúceho.

4. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať alebo neoprávnene použiť softvérové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod, či využívať internetový obchod alebo jeho časti spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením či účelom.

5. Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.

6. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.

7. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.

8. Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

 

Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 02.04.2025.

Príloha: Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy v 14-dňovej lehote na stiahnutie tu